piątek, 19 marca 2010

Cienie z Przeszłości

Cienie Przeszłości




Miasta Cherokee stoją cicho na słońcu.
Przejrzyste potoki górskie,
Słodkie i zdrowe w swoim biegu.
Drzewa wzniesione wysoko w Dających Tchnienie wzroku.
Sięgając w górę ich ramion, we wczesnym porannym świetle.
Słońce świeci jaskrawo z pagórka świątyni o świcie.
Moje serce bije silnie,
gdyż słyszę jego przejmującą pieśń.
Shaker'si odeszli,
cały strach, i niepewność, i wstyd.
Wiem, że oni widzą mnie tu, i wiem oni cieszą się, że przyszedłem.
Widzę wiele rzeczy i cienie, które oni rzucają.
I wszędzie gdzie obracam się,
widzę Cienie Przeszłości.
Samotny jeździec przemierza Wielkie Równiny o zmierzchu.
On wpatruje się w moje oczy,
a następnie wolno odjeżdża daleko.
Wtedy widzę bawoła, i olbrzymią trawę prerii,
i wszędzie gdzie obracam się,
widzę Cienie Przeszłości.
Widzę domki ustawione kołem nad strumieniem.
Widzę spokojnych ludzi,
Życie, i miłość, i nadzieja, i sen.
Widzę wiele rzeczy i cienie, które oni rzucają,
i wszędzie gdzie obracam się,
widzę Cienie Przeszłości.
Wiem, że oni widzą mnie tu, i wiem, że oni znają moje imię,
i z powodu cieni, nigdy nie będę taki sam.
Wiem w głębi serca,
wszystkie te rzeczy mi pokazano,
i choćbym nie wiem gdzie był, nigdy nie będę sam.
Widzę wszystkie te rzeczy i cienie, które oni rzucają.
I wszędzie gdzie obracam się,
widzę Cienie Przeszłości.

Female Warrior

10 komentarzy:

HANNA pisze...

Około 10 lat nazad byłam w rezerwacie Indian. To jedno ze smutniejszych wspomnień z usa.

Grey Wolf pisze...

No bieda tam, głównie dochody z Kasyn, jeśli położone w dobrym miejscu.
Ja nie byłem, ale chciałbym zwiedzić całe Stany od Arizony po Montanę. Wynająć jakiegoś busa i przez pół roku jeździć :)..tyle pięknych miejsc!

HANNA pisze...

Wiesz co, tak między nami to ja nienawidzę usa, pomieszkiwalam tam w sumie z rok. Normalnie mogę mieszkać wszedzie ale stany sa według mnie najdzikszym i najmniej wrażliwym z mozliwych miejsc na ziemi.
Jedyne co bym chciala jeszcze zobaczyć to kanion i las vegas.
Ja byłam miedzy innymi tu

http://www.allthesmokies.com/cherokee.html

piekne góry i smutni dumni ludzie
buziole w nocha

Grey Wolf pisze...

Bo im bardziej cywilizowany kraj, tym mniej wrażliwsi ludzie. Bez kasy nikt nie pomoże. Powoli u nas też tak się robi. Krajobrazy tam najpiękniejsze na świecie właśnie.

Ataner pisze...

Pozwole sobie nie zgodzic sie z opinia HANNAH, nie wiem gdzie zamieszkiwala w USA, ale Amerykanie to jedni z nielicznych i zawsze sluzacych pomoca ludzi a poza tym sa narodem bardzo pogodnym i serdecznym.
Troszke juz tego swiata zobaczylam, roznych narodowosci, takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam :)

Grey Wolf pisze...

Ale bez kasy, bezinteresownie pomogą?..tak jak na Syberii np. jeszcze, gdzie wiedzą, że często od tego zależy życie..

Ataner pisze...

Tak pomoga, bezinteresownie. Troche tej Ameryki przejechalam i zdarzaly mi sie rozne sytuacje i nigdy nikt nie odmowil mi pomocy i nie poszczul psami.

Grey Wolf pisze...

na prowincji, a w wielkich miastach to inaczej wygląda.. a zresztą kobietom zawsze łatwiej, zwłaszcza blondynkom ;)

Ataner pisze...

Brauje mi argumentow! I nie chce czegos udawdaniac na sile, bo to nie o to chodzi, mysle, ze to jest prawda stara jak swiat i kazdy musi sie przekonac na wlasnej skorze:)

Grey Wolf pisze...

no tak, albo się sparzy albo wzmocni :)